به گزارش مشرق، در ایام دهه اول محرم مجلس روضه‌خوانی خانه حاج علی‌اکبر ریسمانیان در یزد، از جمله مراسم‌های قدیمی این شهر است که با قدمتی قریب به ۱۰۰ سال هر ساله برگزار می‌شود. واقف خانه آقای ریسمانی یکی از تجار یزد بوده و بعد از او توسط پسرش حاج میرزا مهدی و اکنون توسط فرزندان حاج میرزا مهدی مراسم روضه خوانی اباعبدالله الحسین علیه السلام از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ صبح در آن برگزار می‌شود. در کنار آیین عزاداری، برخی رسوم قدیمی از جمله پذیرایی با چای و قلیان نیز در این مجلس به چشم می‌خورد؛ موضوعی که در قاب‌های این گزارش تصویری ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • پارسا IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    هر سنتی لزوما خوب نیست ....
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    1 0
    مشرق عکاس ایسنا علاقه خاصی به قلیون داشته
  • حسین IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    2 0
    خدا رو شکر در جنوب به همت بزرگان قلیان ها از حسینیه ها جمع آوری شده ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس